Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://104.156.251.59:8080/jspui/handle/123456730/243
Título: Educação física em escolas públicas estaduais do município de Feira de Santana - Ba
Autor(es): Alencar, Cristina Maria Macêdo de
http://lattes.cnpq.br/2257876241055037
Freitas, Kátia Siqueira de
Castro Júnior, Luís Vitor
Palavras-chave: Educação física
Educação do campo
Desenvolvimento social
Physical education
Country education
Society development
Data do documento: 4-Fev-2013
Editor: Universidade Catolica de Salvador
Resumo: The objective of this study was to verify the differences and similarities between the urban and rural Physical Education classes of State schools of Feira de Santana, Bahia. It is a qualitative study, which was used a semi-structured interview to identify the differences and similarities in the pedagogical practice of the teachers (MINAYO, 2005). It was chosen as the method of content analysis (BARDIN, 1977). A survey of this nature raises many questions among them, including the understanding of the Physical Education teacher as facilitator of the process used in their classes to promote student´s social development; as well the profile of the teachers. The rural physical education classes, does not take in consideration the student´s reality, resulting the transposition of urban classes.
URI: http://hdl.handle.net/123456730/243
Aparece nas coleções:Dissertações de Mestrado

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Teirone Campos completo.pdf1.23 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.