Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://104.156.251.59:8080/jspui/handle/123456730/243
Título: | Educação física em escolas públicas estaduais do município de Feira de Santana - Ba |
Autor(es): | Alencar, Cristina Maria Macêdo de http://lattes.cnpq.br/2257876241055037 Freitas, Kátia Siqueira de Castro Júnior, Luís Vitor |
Palavras-chave: | Educação física Educação do campo Desenvolvimento social Physical education Country education Society development |
Data do documento: | 4-Fev-2013 |
Editor: | Universidade Catolica de Salvador |
Resumo: | The objective of this study was to verify the differences and similarities between the urban and rural Physical Education classes of State schools of Feira de Santana, Bahia. It is a qualitative study, which was used a semi-structured interview to identify the differences and similarities in the pedagogical practice of the teachers (MINAYO, 2005). It was chosen as the method of content analysis (BARDIN, 1977). A survey of this nature raises many questions among them, including the understanding of the Physical Education teacher as facilitator of the process used in their classes to promote student´s social development; as well the profile of the teachers. The rural physical education classes, does not take in consideration the student´s reality, resulting the transposition of urban classes. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456730/243 |
Aparece nas coleções: | Dissertações de Mestrado |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Teirone Campos completo.pdf | 1.23 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.