Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://104.156.251.59:8080/jspui/handle/prefix/1309
Título: Educação e direitos humanos: caminhos entrelaçados
Título(s) alternativo(s): SEMOC - Semana de Mobilização Científica (22: 2019: Salvador, Ba)
Palavras-chave: Direitos Humanos
Educação
Novos direitos
Human Rights
Education
New Rights
SEMOC - Semana de Mobilização Científica
Data do documento: Out-2019
Editor: Universidade Católica do Salvador
Resumo: This study discusses education and human rights. It analyzes the importance of education for mankind as the main goal. A bibliographic review was conducted, in the perspective of introducing education as a means of transformation in human beings’ lives. The authors who gave theoretical grounds were: a) Freire (1981) and Libâneo (2010) for the concept of education; b) Comparato (2003, 2008), Benevides (2010) and Candau and Sacavino (2013) for the concept of human rights; and c) Wolkmer (2012) for the concept of new rights. The Universal Declaration of Human Rights, from 1948, constitutes a milestone and is considered a big advance in the direction of the consolidation of the right to education. The intertwined struggles and paths between education as a social right and the other human rights run through historical contexts and moments, permeated by advances in humankind’s history
URI: http://104.156.251.59:8080/jspui/handle/prefix/1309
ISSN: 2448-1858
Aparece nas coleções:Anais

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Educação e direitos humanos: caminhos entrelaçados.pdf251.75 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.