Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://104.156.251.59:8080/jspui/handle/prefix/1309
Título: | Educação e direitos humanos: caminhos entrelaçados |
Título(s) alternativo(s): | SEMOC - Semana de Mobilização Científica (22: 2019: Salvador, Ba) |
Palavras-chave: | Direitos Humanos Educação Novos direitos Human Rights Education New Rights SEMOC - Semana de Mobilização Científica |
Data do documento: | Out-2019 |
Editor: | Universidade Católica do Salvador |
Resumo: | This study discusses education and human rights. It analyzes the importance of education for mankind as the main goal. A bibliographic review was conducted, in the perspective of introducing education as a means of transformation in human beings’ lives. The authors who gave theoretical grounds were: a) Freire (1981) and Libâneo (2010) for the concept of education; b) Comparato (2003, 2008), Benevides (2010) and Candau and Sacavino (2013) for the concept of human rights; and c) Wolkmer (2012) for the concept of new rights. The Universal Declaration of Human Rights, from 1948, constitutes a milestone and is considered a big advance in the direction of the consolidation of the right to education. The intertwined struggles and paths between education as a social right and the other human rights run through historical contexts and moments, permeated by advances in humankind’s history |
URI: | http://104.156.251.59:8080/jspui/handle/prefix/1309 |
ISSN: | 2448-1858 |
Aparece nas coleções: | Anais |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
Educação e direitos humanos: caminhos entrelaçados.pdf | 251.75 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.