Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://104.156.251.59:8080/jspui/handle/prefix/4581
Título: A execução de medidas socioeducativas diante da perspectiva de Winnicott na obra “Privação e Delinquência”
Autor(es): Cappi, Riccardo
http://lattes.cnpq.br/
Palavras-chave: Winnicott
Desenvolvimento emocional
Sistema socioeducativo
Emotional development
Socio-educational system
Data do documento: 30-Abr-2020
Editor: Universidade Católica do Salvador
Resumo: This work addresses emotional deprivation and delinquency on the basis of the work Privation and Delinquency and of the social phenomenon of juvenile delinquency, drawing a parallel with the implementation of socio-educational measures(1) in Brazil, concluding that, although there are divergences between legal provisions and practices carried out in institutions of socio-education, it is possible to bring adolescents in conflict with the law to the place of protagonism in their history, through techniques of Restorative Justice and the Winnicottian paradigm of emotional development, offering young people in formation a universe of meaning in their life practices.
URI: http://104.156.251.59:8080/jspui/handle/prefix/4581
Aparece nas coleções:Especialização em Psicologia Jurídica e Mediação de Conflitos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
TCCFERNANDAROCHA.pdf438.72 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.